Σχεδιάζουμε, Προετοιμαζόμαστε, Σας περιμένουμε!

Το σχολείο μας ετοιμάζεται! Βάφεται και ομορφαίνει ενώ παράλληλα οι δράσεις που θα εξελιχθούν μέσα σ αυτό σχεδιάζονται με χαρά, φαντασία και εμπειρία.

Παρακάτω ακολουθεί ένας πρώτος, ενδεικτικός σχεδιασμός του εκπαιδευτικού μας προγράμματος. Εφόσον ξεκινήσουμε και βάσει των συνθηκών που θα προκύψουν από την είσοδο των παιδιών στο σχολείο, το πρόγραμμά μας θα προσαρμοστεί ανάλογα.

 

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ   ΠΡΩΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ

                        ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2017

Διαθεματική ενότητα

          Πως συνδέομαι με τα πράγματα και τους ανθρώπους γύρω μου;

Γενικός στόχος της πρώτης περιόδου για το Μεταβρεφικό τμήμα είναι η δημιουργία συνθηκών ώστε τα παιδιά να απολαύσουν την είσοδο τους στο σχολείο

  • Οι θεματικές προσεγγίσεις οι οποίες πραγματοποιούνται συνδυαστικά αφορούν στις εξής έννοιες και αντικείμενα:
  • Ο εαυτός
  • Το νερό (υδραυλικοί σωλήνες, καθαρισμοί ρούχων ,αυτοκινήτων κ.α)
  • Παραμύθια μυρωδάτα

Βασικά εργαλεία προσέγγισης των παραπάνω εννοιών και αντικειμένων θα είναι: Η μουσική, τα εικαστικά, το κουκλοθέατρο, η μαγειρική

Ενδεικτικά προϊόντα συνδεδεμένα και προερχόμενα από τις εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δράσεις:

  • Δημιουργία αυτοσχέδιας ιστορίας με θέμα τον εαυτό, τις μυρωδιές, το φαγητό
  • Δημιουργία αυτοσχέδιου παιχνιδιού με θέμα το νερό

Γενικός στόχος της πρώτη περιόδου για το Προ-προνηπιακό τμήμα είναι η δημιουργία προϋποθέσεων ώστε τα παιδιά να χαρούν τη διαδικασία της συνεργασίας και της από κοινού ανακάλυψης

  • Οι θεματικές προσεγγίσεις οι οποίες πραγματοποιούνται συνδυαστικά αφορούν στις εξής έννοιες και αντικείμενα:
  • Ο εαυτός
  • Το νερό και το χώμα
  • Μύθοι, παραμύθια και ποιήματα
  • Στοιχεία του φυσικού περιβάλλοντος     Βασικά εργαλεία προσέγγισης των παραπάνω εννοιών και αντικειμένων θα είναι: Η μουσική, το σωματικό θέατρο, το κουκλοθέατρο, επίσκεψη σε μουσειακό χώρο

 Επισκέψεις: Οι επισκέψεις σε εξωτερικούς χώρους αποτελούν εξαιρετική ευκαιρία και αφορμή έρευνας και ανακάλυψης πραγμάτων που αφορούν στη λειτουργία της καθημερινότητας και του κόσμου ευρύτερα. Κάθε επίσκεψη χωρίζεται σε τρία στάδια: Προετοιμασία (που θα πάμε και γιατί; Τι θα κάνουμε εκεί που θα πάμε), Πραγματοποίηση (ανάλογα με τη φύση της επίσκεψης, εκτός των θεατρικών παραστάσεων, ερμηνεύεται σε διάδραση με τα παιδιά εκπαιδευτικό – ψυχαγωγικό πρόγραμμα) Αξιολόγηση ( η διαδικασία της αξιολόγησης πραγματοποιείται με τη βοήθεια των τεχνών –δημιουργία αυτοσχέδιων θεατρικών παραστάσεων –ζωγραφική και του προφορικού λόγου και περιλαμβάνει τη διάδοση, την επικοινωνία και την ανταλλαγή των εμπειριών μας. Επίσης συχνά δίνει το έναυσμα για τις επόμενες δράσεις μας)

  • Αισθητικό Πάρκο Καισαριανής

Ενδεικτικά προϊόντα συνδεδεμένα και προερχόμενα από τις εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δράσεις:

  • Δημιουργία αυτοσχέδιου παιχνιδιού με χώμα και νερό
  • Παρουσίαση του παιχνιδιού στους γονείς

 

Γενικός στόχος της πρώτη περιόδου για το Προνηπιακό τμήμα είναι η δημιουργία προϋποθέσεων ώστε τα παιδιά να χαρούν τη διαδικασία της συνεργασίας, της από κοινού ανακάλυψης και της αλληλεπίδρασης με τους συνομηλίκους τους

Οι θεματικές προσεγγίσεις οι οποίες πραγματοποιούνται συνδυαστικά αφορούν στις εξής έννοιες και αντικείμενα:

  • Ο εαυτός – Η λειτουργία της τάξης μου
  • Το νερό σε σχέση με φυσικά και εικαστικά υλικά

Βασικά εργαλεία προσέγγισης των παραπάνω εννοιών και αντικειμένων θα είναι: Η μουσική, το σωματικό θέατρο, πειράματα διερεύνησης διαφορών και συσχετίσεων μεταξύ φυσικών και τεχνητών αντικειμένων και υλικών, εξόρμηση σε δάσος

 

 Ενδεικτικά προϊόν τα συνδεδεμένα και προερχόμενα από τις εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δράσεις:

        • Εμψύχωση και ποικιλότροπη παρουσίαση μιας έρευνας
        • Δημιουργία βιβλίου για τον εαυτό σε σχέση με το νερό και άλλα υλικά.

 

 

 

No Comments Yet.